Thursday, 17 May 2012

Προβλήματα που Αντιμετωπίζουμε Όλοι
Πέμπτος Οίκος



Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση στα Ελληνικά από την σειρά άρθρων "Problems We All Face", του Dane Rudhyar. Το πρωτότυπο κείμενο μπορείτε να το βρείτε στο www.khaldea.com


Olive trees with yellow sun and sky, Vincent van Gogh



Το Αληθινό Μονοπάτι της Αυτοέκφρασής Σας
Dane Rudhyar 

Όταν ένας αστρολόγος που ακολουθεί την συνήθη πρακτική, κοιτά έναν γενέθλιο χάρτη, λέει ή γράφει στον πελάτη του: "Επειδή ο Ήλιος ή η Σελήνη βρίσκεται στο ένα ή το άλλο ζώδιο ή οίκο, επειδή αυτός κι εκείνος ο πλανήτης, σχηματίζουν τη μία ή την άλλη όψη, είστε αυτός ο τύπος ανθρώπου". Κάνοντας το αυτό, ο αστρολόγος διαβάζει στον χάρτη έναν αριθμό χαρακτηριστικών που απεικονίζουν τι είναι το άτομο.

 Σε αυτά τα άρθρα, υιοθετώ μία αρκετά διαφορετική προσέγγιση της εξέτασης του γενεθλίου χάρτη, επειδή επιθυμώ να σας βοηθήσω να βρείτε μέσω του γενεθλίου χάρτη σας τον καλύτερο τρόπο για να γίνετε αυτό για το οποίο προορίζεστε. Με άλλα λόγια, υποθέτω ότι ο γενέθλιος χάρτης σας σαν σύνολο, λέει πως πρέπει να εξελιχτείτε ως άτομο κι ως εκ τούτου τον σκοπό της ύπαρξής σας στην γη. Ο χάρτης δεν περιγράφει αρχικά τι είστε, αλλά υποδεικνύει τη λύση στα βασικά σας προβλήματα. Δείχνει τι χρειάζεστε, λέγοντας δε «εσείς», εννοώ εδώ εσάς σαν ατομικό εαυτό, όχι σαν το συνονθύλευμα φυσικών και φυσιολογικών τάσεων που έχετε κληρονομήσει από προγόνους και κοινωνία. Εσείς, ως ατομικός εαυτός, προορίζεστε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις κληροδοτημένες τάσεις. Γεννιέστε σε συγκεκριμένη οικογένεια και έθνος, ενώ από την γέννησή σας υποβάλλεστε στον αντίκτυπο συγκεκριμένης κοινωνικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής παράδοσης, γιατί αυτή η κληρονομία και το πρώιμο κοινωνικό περιβάλλον είναι απαραίτητα για να διαμορφώσετε ορισμένες ικανότητες ή δυνάμεις και να κατορθώσετε ορισμένα πράγματα. Η γέννηση σας σε συγκεκριμένο τόπο, χρόνο και οικογένεια έχει ένα σκοπό. Από την άποψη του αληθινού σας εαυτού, τίποτα στον κόσμο, υγείας, πλούτου, αγάπης και επιτυχίας συμπεριλαμβανομένων, δεν σημαίνει και πολλά, εκτός κι αν μπορείτε να πραγματοποιήσετε, να κατανοήσετε και να εργαστείτε συνειδητά γιατον παραπάνω σκοπό. Όλα αυτά τα πράγματα αποκτούν νόημα βάσει αυτού του σκοπού: δηλαδή, βάσει του ατομικού εαυτού σας.

Για αυτό το λόγο, ο γενέθλιος χάρτης σας θα έπρεπε να θεωρείται ένας γενικός τύπος που σας λέει τον καλύτερο τρόπο για να χρησιμοποιήσετε τις ενέργειες της ανθρώπινης φύσης που έχετε κληρονομήσει.

Αυτή την ανθρώπινη φύση την κληρονομήσατε την στιγμή της πρώτης πνοής, όταν αρχίσατε να επιβάλλεστε ως ανεξάρτητος εαυτός, ικανός να ελέγξει (πολύ λίγο αρχικά και σταδιακά ολοένα και περισσότερο) ένα ανθρώπινο σώμα και όλα όσα πηγαίνουν με αυτό.

Στη συνέχεια ανακαλύψατε, μέσω των συνεχών προσπαθειών σας να χρησιμοποιήσετε το σώμα σας και τα όργανά του και μέσω των αντιδράσεων του περιβάλλοντός σας στις πράξεις σας, περί τίνος επρόκειτο αυτή η ανθρώπινη φύση την οποία έπρεπε να θέσετε υπό έλεγχο. Αυτό οδήγησε σταδιακά, κατά τα χρόνια της παιδικής ηλικίας και της νεότητας, στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς σας. Γίνατε ένα ξεχωριστό άτομο, με χαρακτηριστικές ιδιότητες και ικανότητες.

Στους περισσότερους ανθρώπους φαίνεται πολύ εύκολο να πουν, "Είμαι ο Πήτερ ή η Τζέιν", ή όποιο είναι το όνομά τους. Αν όμως ρωτήσετε τα μέλη μιας ομάδας σε ένα σχολείο ή μια συνάντηση, να σηκωθούν μπροστά σε όλους και να πουν απλά και με σιγουριά, «Είμαι ο Πήτερ», μπορεί να εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα. Πολλοί, είτε έφηβοι, είτε ενήλικες, όταν βρεθούν στο κέντρο της προσοχής, τραυλίζουν, αισθάνονται υπερβολική ντροπή, ψελλίζουν το όνομα τους, χαχανίζουν ή σου πετούν το όνομά τους λες και θέλουν να σε χτυπήσουν με αυτό.

Γνωρίζουν βέβαια πολύ καλά ότι είναι ο Πήτερ ή η Τζέιν, αλλά ειδικά αν βρεθούν προ εκπλήξεως και αντιμέτωποι με θεατές, τους γίνεται πάρα πολύ δύσκολο να κάνουν μία σαφή, κατηγορηματική, ορισμένη και κενή συναισθήματος δήλωση. Ο τρόπος που λένε «Είμαι ο Πήτερ ή η Τζέιν», ο τόνος της φωνής τους, ο τρόπος που κρατούν τα χέρια ή τα πόδια τους, η έκφραση των ματιών τους, θα αποκαλύψουν πάρα πολλά για τις ψυχολογικές ιδιομορφίες της προσωπικότητάς τους.

Δεν αρκεί να αισθάνεται κανείς εντός του ή σε σχέση με τα πρόσωπα του στενού του οικογενειακού περιβάλλοντος, ότι "Είμαι το ένα ή το άλλο άτομο". Αυτό που είναι το άτομο, πρέπει να εξωτερικοποιηθεί και να παρουσιαστεί στους άλλους. Πρέπει να σταθεί στα πόδια του και να προκαλέσει τον αντίκτυπο του στον εξωτερικό κόσμο της κοινωνίας. «Είμαι ο Πήτερ». «Είμαι η Τζέιν». Αυτό πρέπει να γνωστοποιηθεί και να βιωθεί από άλλα άτομα, από πιθανούς φίλους ή εχθρούς, εραστές ή αγνώστους.

Πρέπει να δηλώσετε τι είστε και κυρίως, ποιός είστε, γιατί τον κόσμο δεν τον κερδίζετε τόσο με το "τι" αλλά με το "ποιός". Ο τρόπος με τον οποίο αποδεσμεύετε την δύναμη της προσωπικότητας σας είναι αυτό που θα σας "πουλήσει" στον κόσμο, θα κάνει τους άλλους να σας χαμογελάσουν ή να σας αποφύγουν, να σας μισήσουν ή να σας φοβηθούν.

«Ποιος είσαι»; Ρωτάει ο κόσμος. Θα απαντήσετε σε αυτή την ερώτηση όχι μόνο λέγοντας το όνομά σας, αλλά και με το ανάστημά σας και την προσωπική σας συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένης της στάσης σας και όλων των συνηθισμένων σας ιδιομορφιών. Το συνεχώς επαναλαμβανόμενο πρόβλημά σας είναι πώς να απαντήσετε έτσι ώστε να μπορέσετε να φερθείτε ως το ξεχωριστό εγώ που είστε και να εκπληρώσετε τον σκοπό της ζωής σας στη γη χωρίς να βλάψετε τους άλλους ή τον εαυτό σας.

Αποτελεί καθημερινό πρόβλημα, γιατί δεν μπορείτε ποτέ να είστε σίγουροι ποιόν θα συναντήσετε ή τι καινούριες και απροσδόκητες καταστάσεις θα απαιτήσουν μία δήλωση του εαυτού σας και του σκοπού σας. Όντως πολλοί, όταν συμβεί αυτό, βρίσκονται άνευ διακριτού εαυτού και καθορισμένου ή πειστικού σκοπού. Οι άνθρωποι θα σας πούνε ότι πρέπει «να εκφραστούν». Αν όμως τους φέρετε ξαφνικά αντιμέτωπους με την πρόκληση του να δηλώσουν απλά και ξεκάθαρα ποιός είναι ο εαυτός που χρειάζεται έκφραση και για ποιό λόγο, θα δείτε ότι πολύ συχνά η απάντηση που δίνουν είναι είτε πολύ ασαφής, είτε στερείται ιδιαίτερου χαρακτήρα ή δίνεται χωρίς πραγματική αποφασιστικότητα.

Φυσικά υπάρχουν σχολές και μέθοδοι εκπαίδευσης, σχεδιασμένες για να σας δώσουν τη βεβαιότητα του είδους που επιδεικνύεται από τους σκληροπυρηνικούς πωλητές ή τους πολιτικούς με τα πλατειά χαμόγελα που φιλάνε μωρά! Αυτές οι τυποποιημένες τεχνικές αυτοπροβολής δεν ξεγελούν κανέναν ωστόσο. Δεν προβάλλουν τον πραγματικό εαυτό παρά μόνο μία μάσκα βεβαιότητας που εκπονεί κραυγαλέες δηλώσεις, πίσω από τις οποίες βρίσκεται φυλακισμένη, υποσιτισμένη και αδύναμη η ατομική ανθρώπινη ψυχή.

Το να συμπεριφέρεστε σαν το άτομο που είστε αληθινά, θα έπρεπε να είναι η ουσία της ζωής σε μία πραγματικά δημοκρατική κοινωνία. Να καθίσταται δυνατό για εσάς ή μάλλον να είναι αναμενόμενο από εσάς, αυτός είναι ο μοναδικός σκοπός της δημοκρατίας, αν και συχνά ένας ξεχασμένος σκοπός! Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι έχετε εδραιώσει την προσωπικότητά σας στο έδαφος που εσείς επίτηδες επιλέξατε σαν άτομο. Ότι έχετε βρει το πραγματικό σας σπίτι. Και έχοντας το βρει, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σαν βάση επιχειρήσεων, να δράσετε ως αυτό που είστε και μετά να αποσυρθείτε κατά βούληση και να ανακτήσετε την δύναμή σας και να δράσετε εκ νέου στην κοινότητά σας. Έτσι, οι άνθρωποι θα σας γνωρίζουν όπως είστε. Θα σας βιώσουν στις και μέσω των πράξεων και των δημιουργημάτων σας, τα οποία θα είναι η αληθινή εξωτερίκευση του ατομικού εαυτού σας και η αποδέσμευση της χαρακτηριστικής σας ορμής και δύναμης.

Όμως, αυτό δεν είναι όλο. Καθώς αποδεσμεύετε τις ενέργειες σας, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μία εποικοδομητική, δημιουργική δραστηριότητα ή μπορεί και η καταστροφή. Μπορεί να σημαίνει ελευθερία και ανάπτυξη ή υποδούλωση και αρρώστια, για άλλους και για τον εαυτό σας επίσης. Δεν αρκεί να θέλετε να πράξετε ως το άτομο που είστε. Πρέπει να διαποτίσετε τις πράξεις σας με την ποιότητα της αβλάβειας. Αβλάβεια σημαίνει μη βία. Είναι η ουσία της ειρήνης και της αληθινής αγάπης που δεν είναι μόνο μια μορφή κτητικότητας και εν φόβω εξάρτησης. Πρέπει να εκφράσετε αυτό που είστε και να εκδηλώσετε το όραμά σας στις δημιουργίες και τα όνειρά σας. Κάνοντάς το όμως, πρέπει επίσης να προσέχετε μήπως προξενήσετε βλάβη σε άλλους και τραυματίσετε το σώμα και την ψυχή σας.

Πολλές πράξεις ατόμων που ανυπομονούν να αποδεσμεύσουν της ενέργειες τους, πληγώνουν άλλους και άμεσα ή έμμεσα και τα ίδια τα άτομα. Το εγωκεντρικό άτομο δεν αναλογίζεται τι αποτέλεσμα θα έχουν οι πράξεις του στους άλλους, φέρεται εκρηκτικά και τυφλά, υπό τον ψυχαναγκασμό αισθημάτων περηφάνειας, θυμού ή πόθου. Πέρα δε από αυτές τις "τρεις πύλες τις κολάσεως", υπάρχει ο φόβος, η ρίζα κάθε αμαρτίας και κακού. Για την ακρίβεια, δεν δρα το άτομο. Είναι οι ενέργειες της ανθρώπινης φύσης που ξεχύνονται σαν τον ατμό από μια ατμομηχανή. Με αυτό το γεγονός, φτάνουμε στον πυρήνα του προβλήματος που συζητούμε.

Όταν ένας άνθρωπος λέει, «είμαι νευριασμένος» και στη συνέχεια δρα με θυμό και κάνοντάς το, πληγώνει κάποιον και τον εαυτό του ως αντίδραση, αυτό που έχει συνήθως συμβεί είναι ότι ο θυμός έχει κεντριστεί στο μυαλό ή την ψυχή του λόγω κάποιου ενοχλητικού συμβάντος. Το συναίσθημα αυτό του θυμού προκαλεί την απελευθέρωση ισχυρών χημικών από διάφορους αδένες του σώματος (ιδιαίτερα από τα επινεφρίδια), τα οποία διαχύνονται στο αίμα και προκαλούν ένα συναίσθημα που συνοδεύεται από κάποια μυϊκή δράση, μία γροθιά που χτυπά κάτι ή κάποιον ή τα όργανα του λόγου που παράγουν προσβολές κτλ.

Συναίσθημα σημαίνει «έκλυση». Με το συναίσθημα του θυμού, εκλύεται βία από το σώμα και διασκορπίζεται ολόγυρα από το θυμωμένο άτομο. Με το συναίσθημα του πόθου, εκλύεται μία παθιασμένη λαχτάρα του σώματος και η φύση της επιθυμίας εκτείνεται για να εντοπίσει κάποιον που αναμένεται να ικανοποιήσει την λαχτάρα. Σε τέτοιες και παρόμοιες περιστάσεις συναισθηματικής έκλυσης ωστόσο, δεν εμπλέκεται συνήθως ολόκληρο το μοναδικό άτομο. Το αληθινό «εγώ» δεν δρα συνήθως ως ο εαυτός του. Είναι σαν ένας αδύναμος βασιλιάς που εξωθείται από έναν άγριο όχλο για να συγκαταθέσει σε μία δημοφιλή πράξη βίας. Ο θυμός είναι ο εξαγριωμένος όχλος. Ο όχλος ελέγχει τον βασιλιά, ο οποίος στέκεται αδύναμος ή είναι απασχολημένος με κάτι άλλο.

Ένας άνθρωπος λέει «είμαι νευριασμένος». Θα έπρεπε όμως να λέει «με κυρίευσε θυμός». Αυτός, το αληθινό «εγώ», έχει απεκδυθεί την ευθύνη λόγω μίας συναισθηματικής παρόρμησης που παράγεται από ένα ψυχαναγκαστικό αίσθημα και μία ξαφνική αποδέσμευση αδενικών ορμονών. Δεν είναι «ο κύριος του οίκου του». Δεν είναι ένα ενοποιημένο άτομο που δρα από το κέντρο και προς τα έξω. Πρόκειται για την ανθρώπινη φύση σε δράση, όχι για τον ατομικό εαυτό. Η πράξη δεν είναι αντιπροσωπευτική του "αληθούς" εαυτού και του σκοπού του εαυτού. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι επίσης αβλαβής, επειδή αυτό που συνήθως αποκαλούμε ανθρώπινη φύση, λειτουργεί ψυχαναγκαστικά βάσει ενστίκτων που δεν αναλογίζονται τίποτα αξίας πέρα από την οργανική ικανοποίηση, την αυτοάμυνα και την αυτοενίσχυση.

Αληθεύει ότι υπάρχουν άτομα που έχουν καταφέρει ισχυρή ενοποίηση και ωστόσο επίτηδες διαπράττουν καταστροφικές και επιβλαβείς για τους άλλους πράξεις. Τέτοια όμως κατά βάση κακά άτομα είναι σπανιότερα από ότι πιστεύει ο κόσμος. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η βία και η βλάβη προέρχονται από προσωπικότητες που κατακυριεύονται από ψυχαναγκαστικές επιθυμίες ή φόβους, πρόκειται περί αδύναμων, εκτός ισορροπίας ατόμων. Έχουν πληγωθεί, καταπιεστεί, ανατραπεί και ο πόνος τους εξωθεί να πληγώνουν άλλους. Αυτό που τους χρειάζεται αρχικά, είναι να εργαστούν σταθερά προς την εσωτερική αρμονία και ενοποίηση και στην συνέχεια να ορίσουν σαφείς δικλείδες ασφαλείας που θα σταματούν τις ξαφνικές συναισθηματικές παρορμήσεις από το να ξεχύνονται ανεξέλεγκτα και θα τις οδηγούν σε άλλα, εποικοδομητικά κανάλια.


Ο Τέταρτος και Πέμπτος Οίκος

Αν μεταφράσουμε αυτά τα σχόλια σε αστρολογική ορολογία, θα παρατηρήσουμε ότι τα προβλήματα που εκτίθενται εδώ αφορούν κυρίως τον τέταρτο και πέμπτο οίκο του γενεθλίου χάρτη. Ο τέταρτος οίκος αντιπροσωπεύει όχι μόνο την φυσική εστία αλλά και ένα λίγο πολύ ενοποιημένο όλο που αποκαλείται "προσωπικότητα". Η προσωπικότητα είναι ο εσώτερος "οίκος" του ατομικού εαυτού. Στον τέταρτο οίκο, αυτός ο εαυτός που έχει έρθει σε εκδήλωση με την πρώτη πνοή και στον γενέθλιο πρώτο οίκο, γίνεται μία συμπαγής, οργανωμένη προσωπικότητα με κάποιου είδους ρίζες ή κέντρο ισορροπίας.

Δεν είναι πια μόνο "εγώ είμαι", αλλά "εγώ είμαι ο Πήτερ Σμιθ", διαμορφωμένος μέσω της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος στο οποίο μεγάλωσε.

Ο τέταρτος οίκος είναι το πεδίο των συναισθημάτων επειδή ένας άνθρωπος αισθάνεται ανάλογα με το είδος της προσωπικότητας στην οποία έχει σταθεροποιηθεί. Τα αισθήματα μπορεί να έχουν συνοχή και καλή οργάνωση βάσει ξεχωριστών αναγνωρισμένων και συγκεντρωμένων αξιών και κοινωνικοηθικών αρχών. Μπορεί επίσης να έχουν πλήρη απουσία συνοχής και συντονισμού και ο αληθινός εαυτός να έχει πολύ μικρό έλεγχο επάνω τους.

Όπως είναι τα αισθήματα, έτσι τείνουν να είναι και τα συναισθήματα, εκτός κι αν διαμεσολαβούν διαταραχές ή εμπόδια ανάμεσα σε αυτό που νιώθει το άτομο και αυτό που σαρώνει το σώμα και την ψυχή σαν «συναισθηματική παρόρμηση» ως αποτέλεσμα του αισθήματος. Ένας άνθρωπος μπορεί να γνωρίσει μία όμορφή κοπέλα και μπορεί να νιώσει αγάπη για αυτή. Μπορεί ωστόσο να μην είναι ακόμη σε θέση να βιώσει το ολοκληρωμένο συναίσθημα της αγάπης, είτε λόγω κάποιου ψυχολογικού συμπλέγματος (μητρικό σύμπλεγμα για παράδειγμα) ή κάποιας σοβαρής αδενικής ανεπάρκειας. Αν δεν μπορεί να βιώσει αυτό το συναίσθημα ολοκληρωμένο, τότε δεν θα μπορεί να φερθεί στην κοπέλα ως υποψήφιος εραστής ή θα φερθεί περίεργα, πιθανώς επιθετικά, βίαια ή σαδιστικά, σαν να προκαλεί την ίδια του την αδυναμία να βιώσει την αγάπη συναισθηματικά.

Αυτά αποτελούν μέρος της απέραντης συνθετότητας της ανθρώπινης φύσης και της ανθρώπινης προσωπικότητας και αυτή η συνθετότητα τροφοδοτεί τους συγγραφείς και δραματουργούς με ατελείωτο υλικό, όπως και τους τίτλους των εφημερίδων και τα ποινικά δικαστήρια! Η αστρολογία μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα αυτήν την ψυχολογική πολυπλοκότητα και να αντιμετωπίσουμε τα συναισθηματικά μας προβλήματα με μεγαλύτερη σύνεση. Τέτοιου είδους βοήθεια όμως, θα έπρεπε να παρουσιάζεται μόνο με την μεγαλύτερη φροντίδα, γιατί τα ζητήματα που αφορά είναι εξαιρετικά φευγαλέα και πολύ λεπτοφυή και ο κόσμος των αισθημάτων και συναισθημάτων του ανθρώπου δεν μπορεί ακόμη να κατηγοριοποιηθεί σαφώς, ούτε αστρολογικά ούτε με άλλο τρόπο.


Η Ακμή του Πέμπτου Οίκου

Το ζώδιο που βρίσκεται στην ακμή του πέμπτου οίκου του γενεθλίου χάρτη (υπολογισμένου για την ακριβή στιγμή της πρώτης πνοής) μπορεί να θεωρηθεί μία ένδειξη του τύπου αυτοέκφρασης, μέσω της οποίας ο αληθινός σας εαυτός μπορεί να δράσει καλύτερα ως αυτό που είναι και να επιδιώξει τον αληθινό σκοπό του πεπρωμένου του. Η θέση του πλανήτη που κυβερνά αυτό το ζώδιο θα δείξει επιπλέον το βασικό πεδίο δράσης όπου θα εστιαστεί καλύτερα το συγκεκριμένο είδος αυτοέκφρασης ή από τι κυρίως θα επηρεαστεί. Αν υπάρχουν πλανήτες (συμπεριλαμβανομένων των δεσμών της Σελήνης και του Κλήρου της Τύχης) στον πέμπτο οίκο, δίνονται επιπλέον υποδείξεις για τον χαρακτήρα και την ποιότητα της προσπάθειας σας να εκφραστείτε κι ως εκ τούτου, ενδείξεις που αφορούν την συναισθηματική σας φύση και τις επιδράσεις που λειτουργούν πάνω της.

Αυτές οι ενδείξεις ωστόσο δεν αναφέρονται σε αυτό που χρειάζεται να γίνει, αλλά στο τι υπάρχει προς δική σας, του εαυτού, χρήση. Δεν αντιπροσωπεύουν την Μοίρα, αλλά περισσότερο ευκαιρίες για την πραγμάτωση και εξωτερίκευση της εσώτερης ευφυΐας. Αν ζητηθεί από έναν αρχιτέκτονα να χτίσει ένα σπίτι στην Σιβηρική στέπα, η δήλωση ότι η Μοίρα τον εξωθεί να χρησιμοποιήσει ξύλο ως βασικό υλικό οικοδομής, δεν λέει και πολλά. Αντ’αυτού θα έπρεπε να πούμε ότι γεννήθηκε στην Σιβηρία ώστε να επιδείξει τι μπορεί να κάνει (ως αρχιτέκτονας) χρησιμοποιώντας ξύλο. Αν περνά τον χρόνο του γκρινιάζοντας επειδή δεν μπορεί να φτιάξει ένα μαρμάρινο σπίτι, αντί να σκέφτεται νέους και όμορφους τρόπους χρήσης του ξύλου της στέπας, σε καμία περίπτωση δεν προσθέτει στο ανάστημά του ή την φήμη του, είτε σαν άνδρα, είτε σαν αρχιτέκτονα. Θα μπορούσε ίσως να γίνει εισαγωγή μαρμάρου υπό ορισμένες συνθήκες, όμως τότε θα χρειάζονταν χρήματα καθώς και εξειδικευμένοι τεχνίτες κτλ.

Το ζώδιο στην ακμή του πέμπτου οίκου αποτελεί την βασικότερη ένδειξη του τι είναι διαθέσιμο σε αυτή τη ζωή, φυσικά και αυθόρμητα, ως υλικό δημιουργικής, ατομικής αυτοέκφρασης. Αρχικά πρέπει να μάθετε να χρησιμοποιείτε αυτά τα υλικά και στη συνέχεια ίσως προστεθούν και άλλα πράγματα.


Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία © 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.



Μπορείτε να βρείτε το πρωτότυπο κείμενο στο